המשטרה דוחה את טענות ליצמן: "תקלה שמחירה יהיה חמור"

"הבדיקה שמבוצעת, לעולם תהיה האפשרית המספקת בזמן הקצר ביותר. כך למשל, בדיקת ט.א. קצרה יותר מבדיקת שיניים והאחרונה קצרה יותר מבדיקת dna"
ישראל פריי 1 Comment on המשטרה דוחה את טענות ליצמן: "תקלה שמחירה יהיה חמור"

בעקבות עדויות של משפחות הרוגי תאונת האוטובוס על עיכוב ממושך בזיהוי יקיריהם, שיגר אמש שר הבריאות מכתב נזעם בו טען: "התעקשות המשטרה לבדיקת שיניים הייתה מיותרת" • במשטרה מגיבים: "מודעים לרגישות הכרוכה בהליך ולעובדה שמאחוריו עומדת משפחה"

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90
"הבדיקה שמבוצעת, לעולם תהיה האפשרית המספקת בזמן הקצר ביותר. כך למשל, בדיקת ט.א. קצרה יותר מבדיקת שיניים והאחרונה קצרה יותר מבדיקת dna"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אל הקושי העצום שליווה את ששת משפחות נפגעי תאונת האוטובוס בכביש ירושלים – תל אביב, שהתבשרו לפתע בגרוע מכל, נוספו שעות ארוכות של עגמת נפש בהם נאלצו להמתין לזיהוי יקיריהם לצורך הבאתם לקבורה.

עדויות שפורסמו ל'קול חי' העלו טענות קשות מצד המשפחות על התנהלות המשטרה והמכון לרפואה משפטית באבו כביר, שגרמו לעיכוב ארוך ולדרישות מוגזמות לצורך הזיהוי.

באופן חריג התעקשה המשטרה לערוך להרוגים זיהוי די אן איי וזיהוי על פי צילומי שיניים, זאת למרות שזיהוי כבר בוצע על ידי המשפחות באמצעות הפנים. דרישות המשטרה עיכבו את שחרור הגופות והלוויתם התקיימה רק לפנות בוקר וביום שאחרי.

בעקבות הטענות, שיגר שר הבריאות יעקב ליצמן מכתב זועם לשר לביטחון פנים גלעד ארדן בו כתב: "התעקשות המשטרה לבדיקת שיניים בזיהוי הרוגי התאונה הייתה מיותרת וגרמה לעיכוב מיותר בשחרור הגופות לקבורה".

אמש, התייחסה המשטרה לראשונה לטענות שהופנו נגדה, ובהודעה מתגוננת היא מסבירה את הסיטואציה המורכבת, שלמרות הרגישות וההבנה למצוקת המשפחות, לא הותירו ברירה אלא להשלים את תהליך הזיהוי.

"המשטרה פעלה באופן מקצועי המתחייב במקרה כגון זה (יותר מנפגע אחד)", אומרים במשטרה, "ההחלטה בדבר הצורך ואופן הביצוע של זיהוי מדעי מתקבלת על סמך שיקולים מקצועיים על ידי הסמכות המקצועית המתאימה ומבוססת על סטנדרטים בינלאומיים ועל נסיון מצטבר של מומחים בארץ ובעולם".

בהודעה מובעת אמפתיה והבנה לנחיצות השלמת ההליך במהירות המירבית: "המשטרה מודעת לרגישות הכרוכה בהליך ולעובדה שמאחוריו עומדת משפחה ופועלת ברגישות מירבית ותוך ריכוז מאמצים לצמצם ככל האפשר את משך ההליך מבלי לפגוע בסטנדרט המקצועי המחויב לביצועו באופן מדויק, כדי למנוע תקלה שמחירה יהיה חמור".

באשר לטענות על דרישת צילומי שיניים, אומרים במשטרה כי "הבדיקה שמבוצעת, לעולם תהיה האפשרית המספקת בזמן הקצר ביותר. כך למשל, בדיקת ט.א. קצרה יותר מבדיקת שיניים והאחרונה קצרה יותר מבדיקת dna. למעלה מן הצורך נאמר כי במקרה זה התגלו גם סתירות בין תעוד לזיהוי. רק בדיקת זיהוי מקצועית, מנעה תקלה שעלולה הייתה להיגרם".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    המשטרה מחפשת צומי ולכן התנהגה כך אצל קהל יעד אחר המצב היה שונה…